2013. június 25., kedd

Recepteskönyv - Belashi (avagy az "orosz hamburger")


Hozzávalók:
A tésztához: 
- 50 dkg liszt
- 3,5 dl tej
- kevés cukor
- 2,5 dkg élesztő vagy 1 csomag instant élesztőpor
- 1 csapott evőkanál só
- 2 evőkanál olaj
A töltelékhez: 
- 40-60 dkg darálthús
- 1 teáskanál só
- bors és majoranna ízlés szerint
- 2 fej hagyma lereszelve

Elkészítés:
A darált húst érdemes 1-2 órával korábban bekeverni, hogy alaposan átvegye az ízeket. Az eredeti receptben darált marhát használnak, de én disznóval szoktam csinálni. A lényeg, hogy minél frissebb legyen. Sütés előtt vegyük ki a hűtőből, hogy a sütésre már szobahőmérsékletű legyen.

A tésztához az élesztőt 2 dl tejjel és 2 csipet cukorral felfuttatjuk. A lisztet tálba szitáljuk, majd hozzáadjuk a csapott evőkanál sót. Ha az élesztő felfutott, hozzáadjuk a liszthez, további kb. 1,5 dl tejjel összedolgozva. Ezt vízzel is helyettesíthetjük. Addig hígítsuk, míg sűrűbb lángostésztát kapunk. Ekkor kellene rátenni a 2 evőkanál olajat, hogy ne ragadjon, ahogy dolgozunk vele, de én nem szeretem, mert később a tészta saját magához is nehezen fog tapadni. 1/2-1 órát kelesztjük. Ha megkelt a tészta, 1 liter olajat felforrósítunk.

Egy tojásnyi tésztamennyiséget olajos kézzel az egyik kezünkre lapítunk. Az én férfi kezemből hosszában csak a felső ujjperceim szoktak kilátszani, de lehet kisebbet is készíteni. Beleteszünk 1 evőkanálnyi húst, és a négy oldaláról felhajtogatjuk a tésztát úgy, hogy a tetején egy kis lyuk maradjon. Én férfi precizitásommal nem szoktam azonos méretűeket készíteni, olyan 1 cm-es szokott lenni. Előre meg szoktam 5-6 darabot tölteni, aztán rakom a forró olajba. Hőfokra mint a fánk sütésekor, olyan legyen az olaj.

Tálalási javaslat:
Jelenleg tzatzikit és sült krumplit készítettem hozzá, de magában és simán tejföllel is nagyon finom, még másnap is.

Forrás: Link

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése