2012. február 4., szombat

A női hagyományos orosz viselet

Találtam egy érdekes oldalt, ahol a hagyomány női orosz ruhát mutatták be, fogtam, lefordítottam és elhoztam nektek őket :) ...

Az 1700-as évek előtt (jobban mondva Nagy Péter cár előtt) így öltöztek az orosz hercegnők. A nemesek viselete egyébként nem sokban tért el a köznépétől.
Az itt látható ruházatok nevei: kokoshnik (női fejfedő), sarafan (felsőruházat) karszalaggal és nyaklánccal, choboty (lábbeli).

Kokoshnik, vagyis a (z ünnepi) fejfedő, gyöngyökkel, selyemmel és csipkével díszítve. A férjezett asszonyok viselték eredetileg, hogy eltakarják velük a hajukat, de később a lányok is elkezdték hordani nyitott változatát.

Sarafan, vagyis a női ruha. Brokát ruha, arany és ezüst hímzéssel - még drágább része volt a karszalag és a nyaklánc/gyöngysor.

A legdrágább része az öltözködésnek az ékszerek voltak, így ezek a generációk között öröklődtek.

Choboty (polusapozhki), avagy a lábbeli, ez pl. kecskebőrből készült és csak a leggazdagabbak viselték. Néha gyönggyel, arannyal és ezüsttel is fel volt díszítve.

Forrás: Russian Winter 

4 megjegyzés:

  1. Imádlak, pont ilyesmi oldalt kerestem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ohhh, örülök akkor :) ! Sajnos csak ezt az egy öltözetet találtam rajta, de nem baj, mert keresem a többit is :) !

      Törlés
  2. Köszi! Sokat segített a házi feladatomhoz!:-)

    VálaszTörlés