2012. február 4., szombat

Film - két Forróság (Жара/Zsara és зной/Znoj)

Sajnos bármennyire is szerettem volna, nem igazán találtam túl sok mindent erről a filmről, de amit írtak róla, és a belőle látott részletek annyira megtetszettek, hogy gondoltam írok róla :) ...
"Érdekessége" lehet, hogy van egy hasonló néven futó 1963-as szovjet filmdráma is (bár a port.hu szerint ez kirgiz film), de az "Znoj" névre hallgat. a "Znoj"/зной és a "Zsara"/Жара (port.hu) ugyanúgy "hőséget" jelent, de két különböző filmről van szó, akik egyaránt "oroszok", és egyaránt a Forróság-ra lettek lefordítva.

Kezdjük akkor a "Znojjal". Sajnos videót nem találtam róla, de a port.hu-n olvastam, hogy adták valamikor 2011 augusztusában valamelyik csatornán. Képet szintén nem találtam (jobban mondva nem vagyok benne biztos, hogy a filmhez tartozik-e). Kavarások azonban eléggé megtalálhatóak voltak, hiszen a leírásokban egy kislány áll a főszerepben, míg a kommentelők egyhangúan állították hogy kisfiúról van szó. Nekik hiszek inkább :) ... Összeollóztam a történetet.
A középpontban tehát egy kisfiú áll (Bolotbek Samsijev - a filmben Kemal), aki frissen végzett az iskolában és kikerül a Sztyeppére, ahol megismerkedik a munkával, az élettel, és a "termelői lázzal". Távol áll tőlünk ma már ez a világ, ahol mindent egy rendszer határozott meg, és ahol teljesíteni kellett (sőt, túlteljesíteni!) az előírt határokat, akkor is ha az nonszensz és képtelenség volt egyszerre. Sokan azt állítják, hogy ez egy szovjet filmhez képest eléggé "ideológia-mentes" (gondoljunk csak a Szállnak a darvak-ra....), és hogy nagyon érdekes. Hát, remélem sikerül majd beszerezni :) !


Térjünk át a másik Forróságra, a "Zsarára", mely egy 2006-os orosz vígjáték. Róla szerencsére találtam már videót is, és nagyon várom hogy valahogy meg tudjam nézni :) ! A Youtube-on egyébként pár részletre rálelhet az ember. Ami nagyon tetszett, az az volt hogy az egyik port.hu-s kommentelő azt írta, hogy ez az "orosz Üvegtigris" :) - a film ugyanis 4 jó barátról szól, Ljosáról, Kosztyáról, Arthurról, Timatiról, akik nagyon különböző életet élnek; Ljosa épp otthagyta a haditengerészetet, Kosztya egy nagyon gazdag ember fia, Arthur egy szerencsétlen művész, Timati pedig egy hip-hop előadó. A film tehát az ő életüket mutatja be, némi orosz "fűszerezéssel" :) ...

Update: megnéztem a filmet, nagyon is érdekes szerintem, bár ez sem vígjáték :) ... De nagyon jó, érdekes!

Néhány kép a Zsarából

Timati

Ljosa
úgy tűnik, hogy lassan minden orosz filmbe kell egy összevizezett lány :) ... 



Remélem be tudjátok őket szerezni, mert mindkettő nagyon érdekesnek tűnik :) !

Jó filmezést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése